Eisenhower Matrisi
Dwight D. Eisenhower 1953-1961 yılları arasında iki dönem ABD başkanlığı yapmış bir isim. Zaman yönetimi kendisi için oldukça önemliydi. Bu yüzden işlerini düzene sokmak amacıyla uzun yıllardır kullanılan Eisenhower Matrisi tekniğini geliştirdi. Tekniğin temeli Eisenhower’ın “Önemli olan nadiren acildir, acil olansa nadiren önemli.” sözüne dayanıyor.
Bu yöntem Kanban tekniği ile benzer olarak sizi bekleyenleri net bir şekilde görmenize ve olabildiğince önemli konulara odaklanmanıza yardımcı olacak verimlilik teknikleri arasında yer alıyor. Bu tekniği uygularken önünüzde olması gereken 4 liste var.
Önemli / Acil Değil
Acil / Önemli
Önemli Değil / Acil Değil
Acil / Önemli Değil
Bu dört liste sayesinde çalışma programınızı daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz. Sınava hazırlık sürecinde olsanız da sosyal yaşamın getirdikleri veya okula devam etmenin verdiği sorumluluklar yapılacaklar listenizde yer almaya devam edecektir. Bu nedenle dersleriniz ve sınava hazırlıkla ilgili olmayan yapılması gerekenleri sizin için yapabilecek birilerinden rica edebilirsiniz.
Eisenhower Matrisinin Excel versiyonunu aşağıdaki linkten satın alıp çalışmalarınızı verimli hale getirebilirsiniz.